نوکیا یک شرکت چند ملیتی در حوزه ارتباطات می باشد که برروی نقاط کلیدی مخابرات سیمی و بیسیم تمرکز کرده است. هم اکنون نوکیا بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان است که در حدود ۳۸% از بازار موبایل را در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ در اختیار دارد. همچنین این شرکت لوازم و تجهیزات مورد نیاز تلفن ثابت، ISDN، دسترسی به پهنباند، VoIP و WLAN را نیز تولید میکند.
سونی اریکسون یک شرکت شراکتی است که در سال ۲۰۰۱ توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون برای تولید موبایل
تأسیس شد. هر دوی شرکتها تولید موبایل شرکت خود را متوقف کردند. دلیل این
ترکیب تخصص سونی در دستگاههای الکترونیکی مصرفی و رهبری تکنولوژیکی
اریکسون در بخش ارتباطات است.
مقر دفتر مرکزی شرکت در Hammersmith شهر لندن است. این شرکت تیمهای توسعه و تحقیقی دیگری در کشورهای سوئد، ژاپن، چین، کانادا، هلند، ایالات متحده، هند و انگلستان هم دارد. سونی اریکسون در حدود ۸۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد. در حال حاضر رئیس شرکت هیدکی (دیک) کومی یاما و قائم مقام آن Anders Runevad میباشد.
بدون شک خرید گوشی موبایل این روزها یکی از سخت ترین کارهایی ست که می
توان انجام داد چراکه با این بازار متنوع و گوشی هایی که بعضا امکاناتی
را که ارائه می دهند حتی به گوش کاربران خود نیز نخورده است ؛ یک خرید
درست و صحیح، مطمئنا کار آسانی نیست. در این مقاله سعی در تفکیک کاربران
و معرفی نمونه های مختص هر گروه جهت آسان نمودن خرید گوشی موبایل را
داریم. مارا همراهی کنید.
با نگاهی گذرا به بازار موبایل می توان کاربران زیر را به راحتی از یکدیگر تشخیص داد :
–کاربرانی که مهترین نکته در ساختار موبایل (یعنی برقراری تماس) برای
ایشان مهمترین نکته ایست که در گوشی موبایل وجود دارد و کاری به کار دیگر
امکانات گوشی نداشته (و شاید هم چیزی از آن سر در نمی آورند)
– کاربران رده مستضعفی و کاربرانی که می توان بروی آنها نام کاربران
نیمه آماتور نهاد و امکانات حداقلی این دسته را راضی نگاه می دارد
(امکاناتی از قبیل صفحه نمایش رنگی ، زنگ پلی فونیک ، احیانا یک دوربین
نخودی و شاید هم اگر کمی بگردید در این حوزه قیمتی به بلوتوث هم دسترسی
داشته باشید)
–کاربران معروف "یک گوشی خوب با 200 هزار تومان" که شاید فراوان
ترین دسته ای باشد که بتوان در بازار پیدا کرد ولیکن مشکل بزرگ در رابطه
با این دسته که انتخاب را برای آنها مشکل می کند این است که در ذهن هر
کدام از این کاربران "گوشی خوب" به شیوه ای متفاوت از دیگری تعریف شده
است. در این دسته امکانات استانداردی از قبیل دوربین نسبتا مناسب ، کارت
حافظه ، بلوتوث نسخه 2.0 بهمراه مدیا پلیر را می توان یافت البته
گزینه های دیگری نیز ممکن است در این محدوده جای گیرند.
– دسته دیگر کاربران را در حوزه قیمتی تا 400 هزار تومان می توان
پیدا کرد . که شاید بزرگترین عامل اختلاف این دسته با دسته پیشین سیستم
عاملی ست که در این دسته بیشتر از رده های قبلی می توان از آن سراغ گرفت.
– دسته دیگری از خریداران بازار گوشی موبایل، گروهی هستند که در میان
امکانات رنگارنگی که گوشی شان در اختیارشان قرار می دهد کمترین اهمیت و
حساسیت شان ، در مورد برقراری تماس و استفاده از گوشی شان بعنوان تلفن می
باشد، که شاید تعیین سقف قیمتی برای این دسته کمی مشکل باشد چراکه از حدود
500 هزار تومان تا بالای یک میلیون را می توان در این رده قیمتی قرار
داد.
هنگام خرید گوشی موبایل معمولا مبلغی بالای ۵۰ هزار تومان صرف می شود. هرچند این مبلغ گاهی به بیش از یک ملیون تومان نیز می رسد، پس دانستن نکاتی چند در مورد خرید گوشی های نو و کار کرده ضروری به نظر می رسد. پس نکات ذیل را به عنوان آئین نامه خرید فرض کنید و سعی کنید آن را به دقت رعایت کنید.
۱-از خریدن گوشی های بدون جعبه قطعاً خودداری کنید.
۲-شماره سریال جعبه و گوشی باید همخوانی داشته باشد.
۳-گوشی های نو را از نمایندگی های اصلی که در سطح کشور فروشگاه دارند تهیه کنید.
۴-در زمان خرید گوشی های نو حتما به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید .
۵-از تاریخ شروع گارانتی ترجیحا بیش از دو هفته نگذشته باشد.
۶-شماره سریال حک شده روی گوشی و روی کارت گارانتی حک شده باید همخوانی داشته باشند.